HAT-15-07-0037 Építsünk hidat-Csíkszereda

HAT-15-07-0037 Építsünk hidat-Csíkszereda | KSZC.HU | 2016. november 06.

A Kaposvári SZC Építőipari, Faipari Szakképző Iskolája az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által a 2015/2016-os tanévre kiírt Határtalanul! pályázaton a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővítésére, a magyar tanítási nyelvű iskolákkal ápolt kapcsolatok megerősítésére, a diákok szakmai tapasztalatszerzésének elősegítésére 2.185.000.-Ft vissza nem térítendő támogatást nyert.

A támogatás szakmai és kulturális célú csereutazásra nyújtott lehetőséget.

Az első utazáson csíkszeredai testvériskolánkból, a Kós Károly Építőipari Szakközépiskolából 21 diákot és 3 tanárt láttunk vendégül Kaposváron. Az egyhetes program során Kaposvár mellett Szigetvárra és Mohácsra is ellátogattak. Szigetváron hordógyárat látogattak meg, Mohácson a Nemzeti emlékhelyet. Részt vettek Kaposmérőn Kassai Lajos lovas íjász bemutatóján és rendhagyó történelem óráján. A csíkszeredaiak látogatása budapesti kirándulással zárult. Péter Balázs és Marcali Ferenc tanáraink érdekes történeteket meséltek a Budai vár épületeiről, történelméről, a Hősök terén álló emlékműről. Megnéztük az állatkert Kós Károly által tervezett épületeit is.

A második utazáson 2016. április 17-22 között 24 építős diák és 3 tanár utazott Székelyföldre. Csíkszereda nevezetességei mellett nem maradhatott el a Csíksomlyói búcsújáró helyen tett kirándulás. Csíksomlyón meglátogattuk Böjte Csaba atya gyermekotthonát, körbevezettek, és meséltek az itteni életről, mi pedig ajándékot vittünk az itt lakó gyerekeknek. Ellátogattunk Gyimesbükkre, itt egy kisebb túrát is tettünk a hegygerincen még megmaradt határkőhöz. A Békás-szoros és a Gyilkos-tó is elvarázsolt bennünket a szépségével. Jártunk Sepsiszentgyörgyön a Székely Nemzeti Múzeumban, láttuk Gábor Áron rézágyúját. Hazafelé pedig megnéztük a tordai sóbánya varázslatos világát.

A szakmai program keretében a diákok közösen különböző híd-maketteket készítettek. Elkészült a Megyeri-híd makettje, Kaposváron pedig hulladékból kellett minél nagyobb teherbírású hidat építeni. A pályázat címe is innen származik: Építsünk hidat!