HAT-16-02-0032 Székelyföld népi építészete

HAT-16-02-0032 Székelyföld népi építészete | KSZC.HU | 2017. szeptember 04.

A Határtalanul! pályázat keretében idén is meglátogattuk csíkszeredai testvériskolánkat a Kós Károly Szakközépiskolát 2017. március 20-25-ig. 22 diák és 4 tanár- szakoktató vett részt a kiránduláson.

Már útközben olyan érdekes és szép helyeket látogattunk meg, mint Arad, Déva-vára és Segesvár.

Csíkszeredán bemutatták nekünk az iskolát, a tanműhelyeket, megismerkedtünk a várossal, és közvetlenül Csíkszereda mellett Csíksomlyóval, a kegyhellyel, annak történetével. Részt vettünk a helyi hoki csapat bajnoki döntőjén, ami a hangulatával felejthetetlen élményt nyújtott.

Megnézhettük, hogyan főzik a híres „Igazi csíki sört”, sőt meg is kóstolhattuk.

Eljutottunk még Gyimesbükkre, Magyarország régi határához, az erdőben felkerestük a régi határköveket is, meghallgattuk Deáky András haldani iskolaigazgató beszédét az itt élő magyarságról, a fennmaradásukért folytatott küzdelmükről, és az ő kezdeményezésére, szervezésében felújított utolsó magyar vasúti őrház történetét.

Varázslatosan szép volt a félig még befagyott Szent-Anna tó és környéke, valamint a torjai büdös barlang.

Hazafelé is jutott a látnivalóból: Tamási Áron sírja, a parajdi sóbánya, Kalotaszeg vidéke, és Nagyvárad.

Az ottani diákokkal közösen készülő munka a Mikó-várban felállított régi székely parasztház felmérése, rajzolása volt.

Csíkszeredából 30 diák érkezett hozzánk 3 tanár kíséretében. Vendégeink a Deseda Panzió kényelmes szobáiban, szép környezetében kaptak szállást.

Megmutattuk nekik iskolánkat, majd Kaposvárt. Megnéztük a vasútállomás felújított épületét Diósi András mérnök, iskolánk hajdani tanulójának szakmai vezetésével.

Jártunk Székesfehérváron nemzeti emlékhelyünknél, Szent István királyunk szarkofágjánál, majd Gorsiumba mentünk a római-kori romokhoz, itt megnéztük a Pompeji időszakos, nagyon érdekes kiállítást is.

Szennában a falumúzeum kiállított házait hasonlítottuk össze a csíkszeredai székely házakkal.

Közös munkánkat egy tabló elkészítésével fejeztük be, melyre felkerültek a Csíkszeredában készült rajzok és az itthon készült számítógépes feldolgozás.

Végül a kirándulások és a munka fáradalmait kipihenték vendégeink a Virág-fürdőben.