HAT-16-02-0066

HAT-16-02-0066 | KSZC.HU | 2017. április 01.

A Kaposvári SZC Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Határtalanul! program keretében a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővítésére, a magyarországi és a határon túli fiatalok közötti kapcsolatok kialakítására, valamint a diákok szakmai tapasztalatszerzésének elősegítésére 2.093.000 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert.

A támogatás szakmai és kulturális célú csereutazásra nyújtott lehetőséget, amelynek keretében 2017. 03. 07. - 2017. 03. 11. között a csíkszeredai Joannes Kajoni Közgazdasági Szakközépiskola 21 diákja és 3 kísérőtanára vendégeskedett Kaposváron, majd 2017. 03. 28. - 2017. 04. 01-ig a Széchenyi Iskola 21 diákja és 3 kísérőtanára utazott Csíkszeredába.

A szakmai program keretében a diákok a húsvét témájához kapcsolódó kirakatokat, és színes díszcsomagolási technikákat bemutató prospektusokat állítottak össze.

Az erdélyi diákok magyarországi programja:

A szennai szabadtéri múzeumban a résztvevő diákok megismerkedhettek a magyarországi húsvéti szokásokkal.

Badacsonyban a Kisfaludy úton mentek fel a hegyre, közben a felkeresték a Kisfaludy-forrást. A Kisfaludy kilátó után a Kisfaludy ház mögött elindulva megkeresték a Rózsa-követ.

A Deseda tónál a látogatóközpontot nézték meg. Megismerkedtek a tó élővilágával. A tavat körbe sétálták, közben terméseket gyűjtöttek, melyeket a kirakat készítéséhez használtak fel.

A magyarországi diákok erdélyi programja:

Utazás közben Segesváron tartottunk hosszabb pihenőt, ahol megtekintettük a középkori várnegyedet és felkerestük a Drakula házat.

A második nap megterveztük a kirakatot, meghatároztuk a csomagolóanyag, díszítőkellék anyagszükségletét. A külhoni diákok segítségével felkerestük azokat az üzleteket, ahol beszereztük a szükséges anyagokat. A bevásárlás után látogatást tettünk a Kájoni könyvtárban, Mikó várban, megnéztük a Városházát és a Nagy Imre képtárat.

Délutáni programként karitatív tevékenységet terveztünk, amely már hagyománnyá vált a látogatásaink során. A diákok közösen elkészített ajándékaikkal és a Kaposvári SZC Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája diákjai és pedagógusai által összegyűjtött felajánlásokat (játék, könyv, stb.) elvittük és átadtuk az arra rászoruló gyerekeknek.

A harmadik nap a helyi Harmopan kenyérüzemben megtekintettük a kenyérgyártás folyamatát az alapanyagok előkészítésétől a kenyér sütéséig. Ezt követően egy helyi ásványvíz-palackozó üzemben szintén hasznos ismeretekre tettek szert diákjaink.

Ebéd után a tanulók elkészítették a kirakatot. A szakmai program után Csíkszeredán megtekintettük a Kegytemplomot és a Hármas halom oltárhoz felmásztunk.

A negyedik napon kirándultunk el a Békás- szoroshoz és a Gyilkos-tóhoz. Megismerkedtünk a Gyilkos-tó legendájával.

Az utolsó nap a haza vezető úton rövid pihenőt tartottunk Korondon, szakmai szemmel megtekintettük a kiállított és egyben megvásárolható kerámia-, népművészeti textilárukat és kézműves termékeket. Következő úti célunk Parajd volt, ahol a parajdi sóbányát látogattuk meg.