A pályázat megvalósítására 1.982.000 Ft támogatást nyert intézményünk. A projekt során a diákok médiaműveltségét és digitális kompetenciáit fejlesztettük az élménypedagógia módszereivel.
Iskolánk szakgimnáziumi tanulóit szólítottuk meg, az elkészült alkotások segítségével szemléletformálás volt a célunk.
A szakmai tevékenységeket az alábbiak szerint valósítottuk meg:
1) Alkotás- és élményközpontú foglalkozások
A) iskolai helyszíneken
B) külső helyszíneken (Kaposvári Egyetem, Kapos TV szerkesztősége)
A helyi média működésének bemutatásával ismertettük meg a diákokat a hiteles tájékoztatás és a manipuláció jelenségével a közös foglalkozások során. Felkerestük a Kaposvári Egyetemet és a Kapos TV szerkesztőségét is, ahol a tanulók bepillantást nyerhettek az intézmények működésébe és kipróbálhatták magukat televíziós műsorvezetőként vagy akár operatőrként is. A megszerzett tudás birtokában az iskola népszerűsítésével kapcsolatos kiadványok elkészítéséhez járultak hozzá a diákok ötleteikkel, alkotásaikkal.
2) Kétnapos tanulmányi út
A kétnapos tanulmányi út során - a médiatudatosságra nevelés keretében - a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központba látogattunk, ahol játszva, aktív alkotófolyamatok során tapasztalták meg a diákok, hogyan hat rájuk a média. A diákok több foglalkozáson vettek részt 5-5 fős csoportokban. Készítettek mini rádióadást és televíziós műsorblokkot is. Megismerték a hirdetések befolyásolási módszereit és a kereskedelmi kommunikáció eszközeit. Közösen, csapatmunkában tapasztalták meg, hogyan hathatnak rájuk a reklámok. A központ modern eszközparkja és a képzett médiaértés-oktatók nagy hatással voltak nemcsak a diákokra, hanem a kísérőtanárokra is.
A 3D Galéria interaktív kiállításának vendégeiként 3D-hatású képek segítségével a diákok játszva tapasztalták meg a térhatás, a fény és az árnyékolási technikák keltette illúziók mibenlétét, a perspektivikus ábrázolás és térhatás világát. Jó hangulatú, szórakoztató, élményekben gazdag program volt.
A kiegészítő, lazító elemek kulturális jellegűek voltak. A Sziklakórház megtekintése a diákok szakmai tanulmányaihoz kapcsolódott, az interaktív tárlatvezetés elnyerte a tanulók tetszését.
A budapesti városnéző séták kellemes hangulatban teltek, s erősítették a csoporthoz tartozás tudatát.
3) Egynapos kulturális program
Az egynapos kulturális program során 2018. május 28-án kerestük fel a Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtárat, ahol a könyvtár munkatársai bemutatták az intézményt. Megismertük a könyvtár működését, szolgáltatásait. A kiszolgálótéren kívül a helytörténeti gyűjteményt és a feldolgozórészleget, valamint a könyvtár kiállítását is megtekintettük.
A munkatársak bemutatták az olvasók/ felhasználók megszólításának új módszereit. A diákok az intézmény közönségtől elrejtett részeit is megismerhették, ez különösen tetszett a tanulóknak. A programot a könyvtár aktuális kiállításának megtekintése színesítette.
4) Zárórendezvény
2018. június 6-án tartottuk zárórendezvényünket. A rendezvényre meghívtuk dr. Gombos Pétert is, aki Olvasás és nem olvasás a digitális világban címmel tartott előadást. A digitális környezet hatására megváltozott olvasási szokásokról, az oktatásban megfontolandó jó gyakorlatokról beszélt előadásában a docens. Az előadás után büfé várta a vendégeket.
A diákoknak lehetőségük nyílt Gombos Péter előadóval beszélgetni. Nemcsak tanulóink, hanem a város más intézményének tanulói is éltek ezzel a lehetőséggel.
A pályázat programelemei a tanév során színesítették az iskolai életet.